Skulle bare mangle!

VG.no:

Ap vil kreve at innvandrere står i norsk muntlig

Jonas Gahr Støres integreringsutvalg vil at bare innvandrere som har bestått en norskprøve skal få bli statsborgere i Norge.

Les hele saken hos VG.no

 

Um, skulle bare mangle skal jeg si deg. Er selv en amerikaner og har lært meg selv norsk både muntlig og skriftlig før jeg tok jobben her. Men syns det er rart i det hele tatt at dette nevnes, selvførgelig burde du stå i norsk hvis du skal søke på statsborgerskap.  I USA må mann nemlig klare å beherske den engelske språket og en del andre ting hvis du søker, så hvorfor ikke her i Norge?

Syns det er på tide at nordmenn begynner å bekymre seg litt for fremtiden jeg.  Både for det norske landet å sine barn.  Hvis norge skal fremdeles være norge i årene fremover må politikkere skjerpe seg noe vesentlig med innvandringen og innvandrings politikken generelt.

Som en Amerikaner gjør det veldig trist med og se Norge kaste bort sin kultur å ødelegge landet sitt uten å være helt bevist på hva en fler kulturel sammfun egentlig er og hva det innbærer.  Det er ikke å bare la folk bo i ditt land, trur mange nordmenn trur det.  Å være flerkulturel betyr at du gir opp din egen kultur for en mikset kultur.  Ja, du må nemlig gi veldig mye til å få det til å fungere.  Og siden norge er allerede så lite med en veldig fåtalls mennesker syns jeg norge burde bevare kulturen sin.

Min meninger selvførgelig.